[SKRIVA] RE: [SKRIVA] Förslag om novelltävling forts

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 3 Sep 2009 14:01:37 +0200

From: dr.jagerbrand@xxxxxxxxx
  Det brukade stå i tävlingsreglerna om ev antologi. Men eftersom intresset
bland förläggare oavbrutet var lågt, togs det bort.
  Men att spåra upp författare är inte svårt. Iaf för de senaste åren finns
tävlingsbidragen kvar och deras E-adresser står där. (Bara de inte bytt
E-adress, vilket iofs händer.)

  Det är mer komplicerat, för tävlingsbidragen existerar enbart som rena texter
i mail-format. Det är fullt avsiktligt, då bifogade filer ofta ger problem. Det
betyder att man får gå igenom texten och rad för rad ta bort alla fasta
radbrytningar. (Men det bör man kunna göra ett makro för, och jag gjorde det
någon gång för gamla Word 5.0 för DOS. Det kan jag inte köra nu, och jag är
osäker på om jag biffar det i Word för Windows utan AVSEVÄRD inlärningsinsats.)

  Värt att tänka på. Men det krävs mer än glada gymnasister. Resultatet måste
se OK ut, för det är så pinsamt att släppa något som ser amatörmässigt ut.

--Ahrvid

Ps. Men ursprungligen skrev jag om att det vore dags för en ny
listnovelltävling, t ex om alternativhistoria. Jury efterfrågas fortfarande!

--
SKRIVA - sf, fantasy och skr�ck * �ldsta svenska skrivarlistan
request@xxxxxxxxxxxxx f�r listkommandon (ex subject: subscribe).

http://www.microsoft.com/windows/windowslive/products/photos.aspx