[SKRIVA] Re: [SKRIVA] Franskt klister för scientologerna

  • From: "Göran Ivarsson" <ivarsson.g@xxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Sun, 14 Sep 2008 13:00:49 +0200

Den 2008-09-13 skrev ahrvid@xxxxxxxxxxxx <ahrvid@xxxxxxxxxxxx>:
> I en DN-notis (obek datum, men nylig) läser vi att scientologer i Frankrike
> har
> åtalats för bedrägeri och olaglig utskrift av receptbelagda läkemedel.
>  Det hela har sin upprinnelse från en kvinna som betalat 20 000 euro (drygt
> 180 000 kr!) för kurser, böcker, "mediciner" och en "E-mätare" som enligt
> scientologerna kan mäta ens mentala status. (E-mätaren kan också möta
> resistansen hos motstånd i radiokretsar, för det är bara en vanlig ohmmätare.)
>  Sammanlagt sju scientologer åtalas. I Tyskland och USA har man också tid
> [...]
Om man bara vet det minsta om scientologerna ser man vad deras kult
går ut på. Nämligen att tjäna pengar och att tjäna mer pengar, till
varje pris. Men det verkar som mer och mer saker kring kulten har
kommit fram på sistone. Jag vet inte vad det beror på, men positivt är
det, antar jag.

--
Göran II