[SKRIVA] Re: [SKRIVA] Finns jury till en tävling?

  • From: "Mikael Eriksson" <mikael.s.eriksson@xxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Wed, 24 Sep 2008 13:09:04 +0200

Apropå PoV.

Normalt sägs ju att man ska undvika att byta PoV abrupt mellan två
stycken. Dargonzine har i senaste numret en novell där författaren
gör ett sådan plötsligt byte som först känns mystiskt men som visar
sig hänga ihop i slutet. (Början av novellen har kanske lite väl mycket
av guidebok över sig men totalen är väldigt bra.) Novellen heter Uprootet
och finns i aktuellt nummer på www.dargonzine.org.

Direktlänk: http://www.dargonzine.org/dz213s1.shtml

/Mikael