[SKRIVA] Re: [SKRIVA] Fick boken ändar i uSA

  • From: gittan svensson <heligabirgitta@xxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Fri, 10 Apr 2009 19:54:24 +0200

 Arvid Engholm:

> Ps. Jo, Gunnar, apropå försök att redigera om: Spole/Ove/Göran/etc som
> sitter och pratar för sig själv är bara ute efter att bråka och sabotera.
> Strunta i denna tvååring. (Det finns f ö bara en SKRIVA. En annan lista
> "Skriva" verkar död, men skrev sig senast som "Skriva: prosa".)

Men det var inte om det saken handlade som du mycket väl vet. Saken handlade
om att på den lista som tidigare hette Skriva och numera Korkeken blev du
avstängd av den direkta orsaken att du trots uppmaning inte slutade skriva
långa inlägg om den tjugo år gamla fandfonden. Sedan när du blivit avstängd
och startat Skriva på freelist fortsatte du att skriva om fandfonden. Här är
två exempel (det som Gunnar fick och ett till) och den som tittar i arkivet
kan hitta många fler genom åren, det här är bara småplock för du har
fortsatt hela tiden om detta ämne.

//www.freelists.org/post/skriva/DISKUSSION,2

  //www.freelists.org/post/skriva/SEFFskandalen

Som alla vet kommer du fortsätta tjata år efter år om detta ämne och andra
ämnen som intreserar bara dig och det är det som får människor att lämna
listan.

Det har också varit en ständig diskusion om dina påhittade namn, dina
pseudnymer, på Skriva. Här är bara ett gammalt exempel men det intressanta
är just att det är två år gammalt och den diskusionen fortfarande håller på
eftersom du inte ger dig med dessa påhittae personer trots att alla vet att
dom är falska och att du är den som ligger bakom. Det är lätt att hitta
hundratals inlägg om dessa personer i arkivet men här är ett som sagt:

//www.freelists.org/post/skriva/SKRIVA-Re-SKRIVA-Spnnande-spekulationer,5

Det är faktiskt mycket konstigt med en 50-åring som sitter och har
låtsasvänner och ännu konstigare när alla vet att det är låtsasvänner och du
kanske inte förstår att människor som är vuxna reagerar på sånt men så är
det. I jämförelse med dig är jag inte vuxen alls utan mycket ung men jag
tycker också att det är väldigt konstigt. Ove kanske är en 2-åring som du
säger men du som är 50-åring sitter med låtsasvänner som folk brukar ha när
dom är kanske 5-åringar inte 50-åringar.

Det som fick Gunnar och andra att hoppa av var alltså att du skriver om en
massa irelevanta saker som fandfonder och påhittae personer och att du
aldrig slutar och att det här ska vara en lista för skrivande.

Vill man kan man förresten gå med på Korkeken f.d. Skriva i original och
inte bara komma till en bra lista om skrivande utan också i arkivet se hur
du härjade med samma saker där ett par år tillbaka, om man nu ärintresserad
av allt det där pratat om fandfonder med mera:

Enligt Göran Ivarsson i måndags finns det ju andra intresserade på Skriva så
det är en fest för alla er som är intresserade att leta i arkiven både här
och där! Detta var ett tips.
/ Birgitta Svensson          :
/heligabirgitta@xxxxxxxxx: