[SKRIVA] RE: [SKRIVA] Fantastiknovelltävlingen: första resultatutlysandet!

  • From: Caroline J <spaeket@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sun, 4 Oct 2009 20:31:47 +0200

Nämen! Det var som fan! Tjoho! :-D Det där var första gången jag försökte mig
på att skriva en skräcknovell någonsin.  Gud så glad jag blev, vilken bra
avslutning på en i övrigt ganska medioker söndag.

*hurrar* gör

Caroline

From: ahrvid@xxxxxxxxxxx
To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
Subject: [SKRIVA] Fantastiknovelltävlingen: första resultatutlysandet!
Date: Sun, 4 Oct 2009 20:22:24 +0200

Här är i korthet, efter juryns omfattande överläggningar, resultatet av
sommarens Fantastiknovelltävlingen 2009:

1:a plats "Plock, plock" av Caroline L Jensen
2:a plats "Jordkällaren" av K G Johansson
3:a plats "Två komma sextiotre" av Torbjörn Wester

Hedersomnämnanden:
"Urvärk" av Anders Persson
"Körningen" av Niclas Tamas

Det postas nu bara på SKRIVA (de som är på listan har alltid utlovats tidigaste
nyheterna om tävlingen!). Jag jobbar på ett större utlysande, med juryns
tävlingskommentarer, som dock får komma senare (och det kommer att postas här
och där i olika fora).

--Ahrvid

Ps. Glöm inte att vi har en mindre, intern tävling pågående, med temat
"alternativhistoria". Tre bidrag hittills, deadline i morgon. Posta din
alternativhistorienovell här på SKRIVA!

Windows Live Hotmail: Your friends can get your Facebook updates, right from
Hotmail®.
Windows Live: Friends get your Flickr, Yelp, and Digg updates when they e-mail
you.
http://www.microsoft.com/middleeast/windows/windowslive/see-it-in-action/social-network-basics.aspx?ocid=PID23461::T:WLMTAGL:ON:WL:en-xm:SI_SB_3:092010