[SKRIVA] Re: [SKRIVA] En kväll om bokbranschens framtid

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Fri, 28 Aug 2009 11:52:05 +0200

From: olof.bjarnason@xxxxxxxxx
> Jag antar att det var tabu att nämna Unni Drougges bok som skrivs av många ?
> :)
  Det tror jag inte! Unni Drougge var förresten där (men jag växlade inga ord
med henne). Fler-skrivar-projekt har alltid funnits, men de har blivit lättare
och vanligare tack vare Internet.
  Men min upfattning är att ju fler kockar desto sämre soppa. Jag tror inte man
kan vara mer än max två som skriver en bok, om det skall bli bra. (Det finns en
hel del kända författarpar: Sjöwall-Wahlöö, "Ellery Queen", "Lars Kepler", m
fl.)

> Not: Kindle är Amazons, inte Googles!
  Rent skrivfel av mig. Naturligtvis vet jag att det är Amazon. (Men Google är
så stort inom nätvärlden att man lätt får namnet Google på hjärnan.)

IQ-HJÄLP! (DN NoN 00.02.07) Sänd bidrag till Fantastiknovelltävlingen 2010
(1000 kr i förstapris) senast 31/8 till fantastiknovell@xxxxxxxxxxx och
ahrvid@xxxxxxxxxxx .
With Windows Live, you can organize, edit, and share your photos.
http://www.microsoft.com/middleeast/windows/windowslive/products/photo-gallery-edit.aspx-----