[SKRIVA] Re: [SKRIVA] En dag med böcker

  • From: Göran Jansson <jansonsfrestelse@xxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Mon, 22 Aug 2011 14:44:35 +0200

Arhvid Engholm:

> En intressant episod dock. Stod och grävde i en boklådas boklådor när the
> shit detector gick upp i varv. Alldeles bredvid stod en karl med en
> sheriff-stjärna, sådant där som man hittar i flingpaket eller
> bubbelgumautomater eller möjligen på Buttericks som också finns på
> Drottninggatan. Anders Bellis. För att slippa undfängas dennes typiska,
> teatraliska utfall drog jag mig åt sidan och drog upp min lilla billiga
> 3G-mobilkamera. Smällde av ett par bilder, på visst avstånd, liksom bara för
> att ha bildbevis.
> [...]

Som sagt tidigare kommer Arhvid Engholm aldrig sluta med detta utan bara
tjata tjata tjata...

Det som är intresant är vad han ska ha dessa så kallade bildbevis till. Vad
är dom bevis på utom att han såg fandfondspettern Anders Bellis på bokdagen?

Fast så tänker kanske bara vanliga normala människor att det är ganska
ointresant alltså. Inte dom som kan beskrivas på detta sättet, för dom är
det högintresant och kräver bildbevis på... att Arhvid är förföljd? (Som
sagt, förkryssade gäller i Arhvidfallet):

 1. excessive sensitivity to setbacks and rebuffs; (X)
   2. tendency to bear grudges persistently, i.e. refusal to forgive insults
   and injuries or slights; (X)
   3. suspiciousness and a pervasive tendency to distort experience by
   misconstruing the neutral or friendly actions of others as hostile or
   contemptuous; (X)
   4. a combative and tenacious sense of personal rights out of keeping with
   the actual situation; (X)
   5. recurrent suspicions, without justification, regarding sexual fidelity
   of spouse or sexual partner;
   6. tendency to experience excessive self-importance, manifest in a
   persistent self-referential attitude;
   7. preoccupation with unsubstantiated "conspiratorial" explanations of
   events both immediate to the patient and in the world at large. (X)

Hälsar gör Göran