[SKRIVA] Re: [SKRIVA] Byt lösenord på erat google account.

  • From: info <info@xxxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 11 Sep 2014 15:48:07 +0200

Fem miljoner lösenord till huvudsakligen google-konton/adresser har läckt. Här
kan man enligt uppgift kolla ifall ens egna mailadresser finns i listan:
https://isleaked.com/en

Jag sökte på min gmail-adress och fick meddelandet att lösenordet blivit läckt.
Men lösenordet (bara första två bokstäverna kommer upp) stämmer inte, och jag
har aldrig använt ett lösenord med den bokstavskombinationen till mitt
gmail-konto. Möjligen har jag i något annat obetydligt sammanhang använt
mailadressen som användarnamn och ett sådant lösenord, vilket stämmer överens
med det Aftonbladet skriver: uppgifterna är inte inhämtade från Google utan
från andra ställen; "Men enligt PC World är kontoinformationen gammal och
förmodligen inhämtad genom ett flertal databrott på andra sajter."

SKRIVA - sf, fantasy och skr�ck  *  �ldsta svenska skrivarlistan
request@xxxxxxxxxxxxx f�r listkommandon (ex subject: subscribe).