[SKRIVA] RE: [SKRIVA] Antikvariat Röde Orm...

  • From: Ahrvid <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: "skriva@xxxxxxxxxxxxx" <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 1 Apr 2014 16:33:30 +0200

Rickard:
>Ty karln
> påstod sig ha Sveriges största antikvariat för fantastikböcker. Vilket
> kanske till och med är sant.
  Jag har varit på Röde Orm, men jag minns inte exakt hur mycket sf/f han har.
I Stockholm har Alpha på Drottninggatan väldigt mycket sf/f, vet jag. Det finns
ett i Uppsala, på Dragarbrunnsgatan om jag inte minns fel, som har mycket.
Något av dessa antikvariat kunde vara utmanare.
  Jag tror han vill ha stora rabatter för att antikvariatsbranschen tycks gå
dåligt. Riktigt dåligt. Hyror höjts. En del skatteregler har försämrats. Folk
köper färre begagnade böcker. Osv. I Stockholm verkar minst hälften av alla
antisar ha lagts ned de sista 15-20 åren.
  Men OK, att driva ett litet förlag är inte heller att skära guld med täljkniv.

E-antologin Sista resan http://www.welaforlag.se/ebok.htm#sistaresan /