[SKRIVA] Re: [SKRIVA] Alla förlorade utom rasisterna

  • From: info <info@xxxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 16 Sep 2014 03:28:18 +0200

---- On Tue, 16 Sep 2014 02:54:56 +0200 Ahrvid  wrote ----

>Rickard:
> 1) Det är inte bara han som säger det, utan även den rapportansvarige
> (http://www.healthpowerhouse.com/files/ehci-2013/ehci-2013-se.pdf):
>"[...]"

Jag ger dig pluspoäng denna gång för att du inte diskuterar genom att
avsiktligt förvränga och förvilla om vad som verkligen står i källorna. Så ja,
Timbro-nissen Johan Hjertqvist (som grundade institutet) i lag med den
rapportansvarige vill _tolka_ resultatet som att Sverige inte blivit sämre
under senaste årens högerstyre, utan att övriga Europa blivit bättre. Men då
borde Sverige trots allt ha blivit bättre i samma takt. Och elfte plats bland
trettiofem europeiska länder är inte smickrande för Sverige, som vant sig vid
att skryta om att vara bäst i världen på välfärd. Inte bara pinsamt ras för
svenska skolan...

>Sådana här tyckeri-grejor är ytterst tvivelaktiga. Man utser ett antal
> "områden" och sitter sedan och lattjar med att ge "poäng".

Tja, själv har jag en märklig känsla av att undersökningar alltid kommer att
vara "tyckanden" så länge de inte stämmer överens med dina egna tyckanden.

SKRIVA - sf, fantasy och skr�ck  *  �ldsta svenska skrivarlistan
request@xxxxxxxxxxxxx f�r listkommandon (ex subject: subscribe).