[SKRIVA] Re: [SKRIVA] Ahrvid snubblar in på IPCC

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: "skriva@xxxxxxxxxxxxx" <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 24 Sep 2013 17:24:50 +0200

Rickard.
> Någon borde filma och dokumentera det och sprida på nätet           Finns nog
> viss risk att i dessa sammanhang (O)Kunskapskanalen kör några eftermiddagar
> skittrista efterhandssändningar.  Själv tittade jag som sagt förbi (var
> egentligen på ett annat event i närheten), såg den öde ingången, receptionen
> med några enstaka vilsna människor, tog några mobilbilder och lade upp på i
> alla fall siten WUTW (världens största klimatsite). Mina bilder finns här:
>       http://www.flickr.com/photos/101505368@N08/sets/72157635817095953
  Jag var där kanske 7-8 minuter och då hände inte mycket. Bara någon enstaka
person som kom eller gick. Det var mycket mer drag kring vetenskap & Allmänhets
möte, där jag var! Statsministern var i FN samma dag, New York alltså. Jag
tvivlar på att någon i den "miljöintresserade" kungafamiljen var där (hur kan
man sluta sig till det? Jo, då skulle det ha varit förstärkt polisbevakning,
några mörktonade Säpo-bilar osv - där fanns inte en enda polis). Det var inga
demonstranter, inga aktivister, inga flygbladsutdelare, osv.  Det var
begravningsstämning. Begravning för IPCC, alltså.  Samtidigt, på kvällen,
framförde "(O)Vetenskapens värld" det förutsägbara budskapet. Allt värre än
någonsin. Världen går under på tisdag och torsdag. Deras reporter Jens Ergon är
f ö gammal sf-fans, och jag får säga att jag blir besviken på att hans ev
övningar i friskt och förutsättningslöst tänkande (som sf-litteratur i bästa
fall kan ge!) givit så klen utdelning. Cognito, Ergon Dum (fritt översatt Ergon
tänker dumheter).

http://elib.se/ebook_detail.asp?id_type=ISBN&id=9186081462 / Läs även AE i nya
E-antologin Sista resan http://www.welaforlag.se/ebok.htm#sistaresan /