[SKRIVA] Re: SFSFs jubileumsdag

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sat, 20 Mar 2010 23:43:31 +0100

From: zenzat@xxxxxxxxx
> Intressant! Jag antar att dessa nummer innehåller en hel del noveller och
> kanske också följetonger m.a.o. sf!
> Är det så?
> Bertil
  Ja, det är nog så att SF-Forum innehåller en hel del noveller. Någonstans i
mitten av fanzinets karriär var noveller mindre populära, men jag har förstått
att man mot slutet började plocka in noveller igen. Det nr Karl M Wärneryd
gjorde var ett 100%-igt novellnummer, t ex. (Och det innehöll bl a en kortroman
av Steve Sem-Sandberg, som inte publicerats någon annan stans.) Och det fanns
följetonger också. Bl a har jag för mig att SF-Forum är enda stället där Sam J
Lundwalls tidiga romaner Mot tidhavets stränder och Jag, människan (reservation
för att jag minns titlarna fel) stått, körda som följetonger.
  Jag tror att skivan (iaf dess innehåll) framöver på något sätt blir
tillgänglig (t ex via nätet), så håll utkik. (Nu har jag inte hunnit titta på
den, men jag misstänker att allt är inscannat som bilder, alltså inte OCR:at
till elektronisk text.)

Mejla på krogen! Hotmail i mobilen.
http://new.windowslivemobile.msn.com/SE-SE/windows-live-hotmail/default.aspx-----