[SKRIVA] Re: Riktigt Snart Nu fantastiknovellresultat...

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sat, 1 Oct 2011 12:14:51 +0200

From: doghead@xxxxxxxxxx
> det blir kul. jag har deltagit och hoppas på storslam! Men det blir mest
> roligt att
> se resultaten och omdömen och läsa vinnarnovellen. kommer du redovisa vilka
> som
> kom tilljuryns slubedömning? tjo! trevlig helg
  Juryn har fått senaste versionen av resultatutlysandet, så RSN kan det vara
klart (trol senare idag).
  Nej, vilka som gått till final redogörs inte. Det är, tycker jag, en bra
praxis att endast resultatet och dem som placerar sig (prisplats eller
hedersomnämnanden) utlyses. Det kan finnas författare som blir ledsna och
tänker "Aj, jag är inget bra!" (men i själva verket var författaren kanske
ganska bra men hamnade just precis utanför final!). Alla deltagare bör känna
stolthet över att ha skrivit en novell och varit med (ibland flera). Det finns
alltid några noveller som lyser extra, men så tillkommer en väldigt stor
mellangrupp där bedömningen är svår och där hamnar en del just precis utanför,
en del kan klämma sig in.
  Jag kan dock upplysa om att fler noveller än någonsin gick till final.
Ambitionen var att det skulle vara 25 noveller, men jag gjorde en felräkning så
det blev 27. (Vid genomgång förde jag noteringar på en bit papper och skrev
litet fel, och det felet blev till "fördel" för tävlingsdeltagarna.)

(skriva-request@xxxxxxxxxxxxx, subj: subscribe) / Om Ahrvids novellsamling Mord
på månen: http://www.zenzat.se/zzfaktasi.html C Fuglesang: "stor
förnöjelse...jättebra historier i mycket sannolik framtidsmiljö"! / Läs AE i
nya Vildsint Skymningslandet, årets mest spännande antologi - finns bl a på
SF-Bokhandeln! / YXSKAFTBUD, GE VÅR WCZONMÖ IQ-HJÄLP! (DN NoN 00.02.07)