[SKRIVA] Re: Resultat för novelltävlingen

  • From: gittans@xxxxxxxxxxx
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx, skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Thu, 30 Oct 2008 17:39:40 +0100

On Thu, 30 Oct 2008 13:28:59 +0100, "Ahrvid Engholm"
<ahrvid@xxxxxxxxxxx> said:

>   Ämne "Titel ur tidningsrubrik".
>   Då kan man när man läser tidningen hitta titeln till sin novell, och vi
>   behöver inte gräva fram och ange rubrikförslag. (Kompletterande regel
>   kan vara att tidningsrubriken måste finnas även i webversionen av
>   tidningen. Och man anger under titeln URL:en till tidningsrubriken, för
>   att visa att den existerar.)
>   När man läser artikeln under tidningsrubriken kan man kanske också få
>   en del inspiration till en handling.
>   Vad tror ni?

Tävlingsförslag "Titel ur tidningsrubrik" tycker jag låter utmärkt. Man
kan hitta många konstiga tidningsrubriker, och de kan i sin tur
inspirera till noveller.

Och jag kan få mitt. Ni har väl hört talas om tidningsdrakar...
/  Birgitta Svensson  :
/ gittans@xxxxxxxxxxx :

--
http://www.fastmail.fm - I mean, what is it about a decent email service?