[SKRIVA] Re: Religionskritik = inte "hets"

  • From: Aleph <info@xxxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 26 Jan 2015 02:41:48 +0100

---- On Sat, 24 Jan 2015 15:30:01 +0100 Tora Greve  wrote ----
>Som jag alltid har sagt (eller snarare siterat): Religion är opium för
>folket.

Det är ju bättre med din New Age och dina utomjordingar, förstår jag. I övrigt
konstaterar jag bara det uppenbara, för alla människor med rudimentär
analysförmåga: Eftersom det handlar om terrorism är det helt enkelt så att
dessa människor letar efter anledningar att skapa motsättningar och osäkerhet
genom att mörda, skjuta och spränga. Just tramset om "yttrandefrihet" och
Muhammedkarikatyrer har visat sig vara ett perfekt mål, eftersom det finns
korkskallar som Jyllands-Posten och Lars Vilks m.fl. högerextremistiska kramare
och manipulatörer. Två motsatta läger som vill uppnå samma sak -- alltså
motsättningar och splittring -- och det blir som det blir. "Bara" normala
vettiga människor kommer ju i kläm...

/ Rickard

IDÉ, VETENSKAP & SKÖNLITTERATUR
Timaios Press -- www.timaiospress.com
Aleph Bokförlag -- www.alephbok.com

-----
SKRIVA - sf, fantasy och skr�ck  *  �ldsta svenska skrivarlistan
request@xxxxxxxxxxxxx f�r listkommandon (ex subject: subscribe).