[SKRIVA] Re: Recensioner av ny svensk sf-bok

  • From: pia lindestrand <pialindestrand@xxxxxxxxxxx>
  • To: skriva lista <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 12 Oct 2011 07:27:56 +0000

Jo, de Stora Förlagen är visst lite misstänksamma mot SF men det har börjat
komma ut en del på Printondemandförlagen.Kanske mer fantasy visserligen ...Alla
de här böckerna recenseras av Bibliotekstjänst så de flesta hamnar hos mig,
känns det som.Bl a "Ett sinne mörkt" som en tjej ursprungligen gjort som
projektarbete på gymnasiet. Jag skulle vilja klaga på henneshandledare/lärare
för dålig korrekturläsning å andra sidan förstår jag ju att somprojektarbete
duger det bra som det är.En god ansats belönas typ. Inget fel på den unga
förattarinnans fantasi dock det hade kunnat bli en riktigt OK bok.Men varför
känner alla sig manade att låta trycka upp ALLTING som de skrivit ihop?!!?Är
det månne efter en devis jag hörde på ett kulturprogram sm handlade om hur
privatpersoner numeraenkelt och billigt kunde göra egna filmer. Här kommer
uttalandet av någon kulturpersonlighet:"Allt som är skapat av människor är
intressant".I beg to differ I beg./MVH piaPS serinte riktigt vad jag skriver
solen lyser på skärmen. ;)