[skriva] Re: Rec: Novellen - struktur, historie og analyse/M Lund

  • From: gittans@xxxxxxxxxxx
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Sat, 24 Mar 2007 21:35:57 +0100

On Fri, 23 Mar 2007 03:24:59 +0100, "Ahrvid Engholm"
<ahrvid@xxxxxxxxxxxx> said:
> Det här, Novellen - struktur, historie og analyse av Marie Lund
> (doktorand
> i litteraturhistoria, iaf 1997 då boken kom ut), är en dansk bok jag
> hittade om novellens historia och form och innehåll och hur man kan
> analysera novellen.

Tack för en jätteintressant recension! Du skriver många intressanta
recensioner. Finns det fler böcker om noveller?

Danska kan jag ha problem med att läsa, och inte minst att lyssna på.

Jag borde kanske få igång mitt novellskrivande...
/  Birgitta Svensson  :
/ gittans@xxxxxxxxxxx :

--
http://www.fastmail.fm - Faster than the air-speed velocity of an
                          unladen european swallow

-----
SKRIVA för sf, fantasy och skräck * Sveriges äldsta skrivarlista
grundad 1997 * skriva-request@xxxxxxxxxxxxx för abonnemangsskommandon