[SKRIVA] Re: Rec: DAST Magazine 1/07

  • From: gittans@xxxxxxxxxxx
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Sun, 13 May 2007 21:08:16 +0200

On Thu, 10 May 2007 09:10:14 +0200, "Ahrvid Engholm"
<ahrvid@xxxxxxxxxxxx> said:

> [...]
> UFO:n följt månresorna". Vad som inte nämns är att NASA är rätt säkra på
> att t ex "eldflugor" som synts följa rymdfarkoster är isflingor från de
> extremt kalla bränsletankarna. Artikeln verkar vettig, tills Mitchell
> plötsligt häver ur sig att han "träffat personer med förstahandskunskap
> som bekräftar att något otroligt faktiskt inträffade i Roswell." (Såvida
> han inte bara syftar på att detta "otroliga" var Project Mogul, varmed
> USA
> ville spåra ryska atombombsprojer medelst ballonger.)

Apropos atombombsboken...

Vad jag hört ville den amerikanska militären till en början gärna antyda
något om UFO:s och sånt. För att skyla över att man hade en helt vanlig
hemlig militärbas. Jag har sett TV-program om "area 51". Det hemliga
UFO-materialet var aluminiumbeklätt radarreflexmaterial. Utomjordingarna
var fallskärmsdockor.

Jag får ta och kolla upp DAST Magasin.
/  Birgitta Svensson  :
/ gittans@xxxxxxxxxxx :