[SKRIVA] Ralph Lundsten på SVT i kväll

  • From: Ahrvid <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: "skriva@xxxxxxxxxxxxx" <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 15 Oct 2014 16:19:55 +0200

SVT:s "Gokväll" (startar 18.15) skall enligt en puff besöka Ralph Lundstens
legendariska rosa villa i kväll. Kan vara värt att se. Jag har själv besökt
Raffe vid flertalet tillfällen. Villan präglas av fantasi, fina dekorationer,
sf- och fantasyinspiration. Ralph är själv högst rymdflummig och brukar sägar
intressanta saker.
  Kolla. Husbesöket kommer troligen under andra halvan av programmet.
--Ahrvid

Ps. Jag råkade se ett tidigare reportage i "Gokvälls" serie husbesök, om en
familj som byggt ett enormt växthus utanpå sin timmervilla. Det framställdes
som ett "miljövänligt" hus, och jag tänkte att det må vara en konstig definiton
av saken. Att värma ett jättelikt växthus kräver enorma mängder energi. Att
bygga det kräver stora resurser, för att gjuta allt glas, producera
växthusramarna (om den nu är av stål eller aluminium), osv.  Reportaget om det
resurskrävande, energislösande huset finns här:
http://www.svtplay.se/klipp/2346296/emma-hittar-hem-del-4
E-antologin E-Xtra Vildsint https://bokon.se/ebok/vildsint_jens-stenman /