[SKRIVA] Rakel Chukri ny SvD-kulturchef

  • From: "ahrvid@xxxxxxxxxxxx" <ahrvid@xxxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 22 Sep 2008 20:41:53 +0200 (CEST)

Rakel Chukri har utsets till nu kulturchef på SvD.  Hon säger bl a att "man
skall både skratta och gråta när man läser kultursidorna".
  Jag visste inget om denna tillträdande kulturredaktör, men en wikititt (http:
//sv.wikipedia.org/wiki/Rakel_Chukri) säger att hon kommer från Sydsvenskans
kulturredaktion, varit på tidningen Lundagård samt dessutom varit liberala
ungdomsförbundsdistriktschef i Jönköping.
  Nå, bakgrunden struntar jag i - så länge SvD:s kultursidor inte förfaller.
De har länge, enligt min ringa mening, varit Sveriges bästa inom gebitet (bl a
med en hygglig inställning till sf och annan fanatstisk litteratur). Hoppas
bara inte SvD:s kultursidor *dagensnyheterifieras*! (DN Kultur är blähäblähä.
Tycker ni inte?)