[SKRIVA] Re: Psychodramat Quick...

  • From: pia lindestrand <pialindestrand@xxxxxxxxxxx>
  • To: skriva lista <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 27 Nov 2013 20:42:08 +0000

> Date: Wed, 27 Nov 2013 18:30:14 +0100
> From: rickard.berghorn@xxxxxxxxx

> Kom igen, en debatt är inte ens nödvändig -- vi vet att Quick/Bergwall var
> oskyldig, och det räcker så. Vi vet också att Jorden är rund, och det är
> helt enkelt irrelevant att släppa fram en platt-Jorden-förespråkare i ett
> astronomiprogram, bara för att "det finns avvikande uppfattningar".

Det var tämligen uppenbart att Quick var seriemytoman och inget annat, redan
när mediapådragetoch hysterin kring "Sveriges förste seriemördare" pågick.Det
jag tycker vore intressant är om någon har en kommentar omhur detta var
möjligt.Lambertz fick vara med i tv ikväll igen och påstod att allt beror påatt
"vanligt folk" inte kan läsa rättegångsprotokoll korrekt och att han,
Lambertzhar rätt. Tydligen sitter Lambertz säkert på sin post som
justitieråd.Lambertz och co. hävdar fortfarande att Quick är/kan vara
skyldig.Vilket känns häpnadsväckande.Fast ännu mer häpnadsväckande är
egentligen att för några år sedantrodde så pass många samma sak att hela
karusellen medrättegångar, domar och upphetsad mediebevakning av fallet var
möjlig.