[SKRIVA] Porträtt av Granström

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sat, 25 Feb 2012 22:23:07 +0100

Stor artikel om Erik Granström, fantasyförfattare. GD har jag för mig är Gävle
Dagblad:

http://gd.se/kultur/1.4401911-kliv-in-i-erik-granstroms-fantastiska-varld

"Han är en fantastikens mästare, som öppnar porten till en värld
du inte anade fanns. Erik Jersenius tecknar ett porträtt av den gåtfulle
 Erik Granström. Erik Granströms sällsamma berättelser spränger litterära
gränser.
Med sin krönika om den femte komfluxen ger han oss den mest besynnerliga och
bästa fantastik som skrivits på svenska.
Den är inte ens färdigskriven, men sviten omtalas redan som en
klassiker och Erik Granström jämförs med mästaren Jorges Luis Borges"

(O, Herreroscoe, hur mycket har de mutats med för att skriva så?)

(skriva-request@xxxxxxxxxxxxx, subj: subscribe) / Om Ahrvids novellsamling Mord
på månen: http://www.zenzat.se/zzfaktasi.html C Fuglesang: "stor
förnöjelse...jättebra historier i mycket sannolik framtidsmiljö"! / Läs AE i
nya Vildsint Skymningslandet, årets mest spännande antologi - finns bl a på
SF-Bokhandeln! / YXSKAFTBUD, GE VÅR WCZONMÖ IQ-HJÄLP! (DN NoN 00.02.07)