[SKRIVA] Poe i P1

  • From: "ahrvid@xxxxxxxxxxxx" <ahrvid@xxxxxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Mon, 4 Aug 2008 17:40:36 +0200 (CEST)

Radions P1 har i sommar påbörjat en serie om dramatiseringar av fyra E A Poe-
noveller. När detta skrivs har två redan hunnit gå (de sänds lördagar),
"Hjärtat som skvallrade" och "Den svarta katten" Ni kan möjligen hinna med en
repris - se tablåerna). Återstår gör kommande två lördagar "Brunnen och
pendeln" och "Huset Ushers fall".  Men förtvivla ej, lilla hop: man kan gå till
SR:s 30-dagarsarkiv och hitta alla program (navigera fram dit via www.sr.se).
Den första dramatiseringen gick 27/7 och bör sålunda ligga kvar till 27/8.
  Jag hoppas ni uppskattar att jag berättar vad som är Poe gång i radion...