[SKRIVA] Påminnelse: Novelltävling

  • From: "Mikael Eriksson" <mikael.s.eriksson@xxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Thu, 13 Nov 2008 10:31:30 +0100

Det börjar dra ihop sig. En dryg vecka kvar att komma med historier.

Själv har jag skam till sägande inte börjat med något än. Jag skyller på
tidsbrist och hoppas på bättring under helgen.

Kom att bidragen inte behöver vara perfekta för att skickas in. Och
har man problem med inspiratin så ta ett av titelförslagen och skriv på!

/Micke

Reglerna följer.
1) Novelltävling med fritt ämne, där titeln skall komma från en
 tidningsrubrik.
2) Tävlingsbidrag ska vara inskickade till listan senast den 22/11 2400
3) Sammanställning av bidragen skickas ut av mig snarast efteråt
4) Röstning pågår under några dagar från utskick.
    Alla som är med på listan har rösträtt. Poäng ges 3,2,1.
    Samtliga poäng måste utdelas.
    Rösterna skickas direkt till mig.
 5) Jag räknar röster och sammanställer. Jag skickar ut totalresultat
      och de enskilda rösterna som därmed blir publika.
 6) Deltagare behöver inte "bevisa" rubriken som gett novelltiteln. Jag kommer
 ändå inte att ha tid att kontrollera på nätet och även papperstidningar kan
 ha intressanta rubriker.
 7) Kommer man inte på någon annan titel kan något av nedanstående
förslag användas:
 8) Förstapris är den otroliga äran. Kan bli mer om Ahrvid eller någon annan
 hittar något lämpligt.

Titelförslag: (Från Forskning och Framsteg)

* Bilder av kosmos
* Monsterblomman
* De blev våra husdjur
* Det femte imperiet