[SKRIVA] Re: Plock, plock nu Bonnierutgiven

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 16 Nov 2011 08:53:22 +0100

> From: spaeket@xxxxxxxxxxx
> Gratulerar!
> Är det någon ny giv som Bonniers har att utge noveller? (Jag vet att det finns
> ett litet förlag - ej Bonniers - som startat en serie de kallar Novellix.)
Jag skrev ett par twittermeddelande om det här med utgivning av noveller från
novelltävlingen. Först:

Success for Fantastic short-story competition! '11 No1 Susanne S
http://www.srsff.ro/surfer/susanne-samuelsson-suedia-tren/ and No 2 Marita L
http://www.srsff.ro/surfer/marita-linkruus-suedia-bete-in-roate/ now in Romanian

Och sedan:

And Fantastic short-story competion '09 No 1 Caroline J by Bonniers now pubbed
by bigshot Bonniers,
http://www.bonnierforlagen.se/Katalog/Mix/Skrack/Plock-plock/

Man får korta litet för att det skall få plats (och länkarna kortas automatiskt
av Twitter). Det är nämligen de största framgångarna för
Fantastiknovelltävlingen hittills, i form av att noveller pubbats (det har väl
hänt tidigare, men här är det tre på en gång - en novell från 2009 räknas ju
också!), så det är värt att uppmärksamma.
Jag postar som sagt smånyheter på Twitter (man skall bli follower till
@SFJournalen!), f n kanske varannan, var tredje dag (det var oftare i somras).
Tyvärr verkar Twitter ibland drabbas av kapacitetsproblem, man får korta i
texter rejält och jag skulle gärna ta fler nyhetsnotiser från övriga Norden.
Men i alla fall.

(skriva-request@xxxxxxxxxxxxx, subj: subscribe) / Om Ahrvids novellsamling Mord
på månen: http://www.zenzat.se/zzfaktasi.html C Fuglesang: "stor
förnöjelse...jättebra historier i mycket sannolik framtidsmiljö"! / Läs AE i
nya Vildsint Skymningslandet, årets mest spännande antologi - finns bl a på
SF-Bokhandeln! / YXSKAFTBUD, GE VÅR WCZONMÖ IQ-HJÄLP! (DN NoN 00.02.07)