[SKRIVA] Planetary Radio i stockholmsetern

  • From: "ahrvid@xxxxxxxxxxxx" <ahrvid@xxxxxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Tue, 26 Aug 2008 18:19:48 +0200 (CEST)

I går natt slog rattade jag på radion, kring 91-92 MHz, och fann strax efter 12
något kallat Planetary Radio, en utsändning från den berömda Planetary Society
i Pasadena (på engelska). Det var alla sorters rymdnyheter, t ex om vatten på
mars och ett spännande reportage om "optisk SETI" (att med instrument leta
efter laserblixtar som ev kan komma från utomjordningar).
  Och i natt var Planetary Radio igång igen. Utsändningen hördes ganska svagt
(över Södermalm) och jag har inte identifierat vilken station det är som sänder
det. (Kanske någon närradiostation.)  Lyssna igen i natt och hör om Planetary
Radio återkommer. Det är ett kul program - och litet udda i svensk eter.