[SKRIVA] Re: Pippi censureras

  • From: info <info@xxxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Fri, 03 Oct 2014 15:28:26 +0200

---- On Wed, 01 Oct 2014 23:56:49 +0200 Ahrvid  wrote ----
>  "Principen" är INTE något om att förvanska "kulturarvet"
> utan skydda medbogares yttrandefrihet.

Jag brydde mig inte om att läsa din kommentar förrän nu. Och som väntat: Goddag
yxskaft. Det var ju också enklare för dig att besvara detta mail än den
utveckling av resonemanget som jag gjorde strax därefter.

Barnböcker redigeras regelbundet på åsiktsbasis, och ingen bryr sig eller höjer
på ögonbrynen. Man hittar t.ex. inte Gullivers resor, bröderna Grimm och Tusen
och en natt på barnavdelningarna, eftersom de helt enkelt anses vara olämpliga
för barn i ursprungligt skick på grund av sitt våldsamma, sexuella och
osmakliga innehåll. Däremot, så fort det handlar om jude-, neger- och andra
etniska karikatyrer ska de prompt tvingas på omyndiga barn av dumliberaler som
tjuter i högan skyn och talar om att värna kulturarvet och om politisk censur.
Det tyder på att drivkrafterna är djupt osunda och hycklande.

SKRIVA - sf, fantasy och skr�ck  *  �ldsta svenska skrivarlistan
request@xxxxxxxxxxxxx f�r listkommandon (ex subject: subscribe).