[SKRIVA] Re: Pippi.....

  • From: Aleph <info@xxxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Fri, 17 Jul 2015 17:18:07 +0700

---- On Fri, 17 Jul 2015 15:50:14 +0700 pia lindestrand wrote ----

Nope, Captain Obvious just saying: OM ett hopklipp på internet
heter "Pippi på Oxbacksskolan" är gjort av någonpå Oxbacksskolan
som fortfarande är igång och där scener i Pippifilmen spelades in,
pekar detta på att ett syfte medyoutube-videon var att visa
"Kolla en film spelades in i vår stad och vår skola". Och att sedan
videoklippet blir amatörmässigt och rörigt beror på att det är
amatörer som satt ihop det.

Virrvarret beror på att det är dumskallar (alltså barnrumpor, alltså också
amatörer) som satt ihop det. Och ja, det var fullständigt obvious from the
beginning att det var skolungar från Oxbacksskolan som klippte ihop videon hipp
som happ, just som jag ursprungligen påpekade. Så vart vill Captain Obvious
komma...?

Kära fru Lindestrand, jag vet numera hur du fungerar. Så fort jag spexar till
det och påpekar att barnungar är dumma i huvudet (en objektiv sanning, fastän
man vanligtvis ursäktar barn liksom hundar, apor, dyngbaggar och
radikalfeminister för deras korkskallighet, eftersom de inte vet och inte kan
bättre) -- så fort detta sker kommer Lindestrand sättande till undsättning
eftersom det är synd om hela lilla världen så fort Berghorn är närvarande.

Fruntimmer...

/ Rickard

IDÉ, VETENSKAP & SKÖNLITTERATUR
Timaios Press -- www.timaiospress.com
Aleph Bokförlag -- www.alephbok.com

-----
SKRIVA - sf, fantasy och skr�ck * �ldsta svenska skrivarlistan
request@xxxxxxxxxxxxx f�r listkommandon (ex subject: subscribe).