[SKRIVA] Partikelfysikersången

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: <sverifandom@xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx>, <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 26 Aug 2010 19:41:21 +0200

Här har personalen vid partikelforskningsinstitutet CERN samlats för att sjunga
Partikelfysikersången:

http://www.gearfuse.com/cern-choir-sings-the-particle-physics-song-in-the-cern-control-center/

Det handlar bl a om jakten på Higgs partikel. Jag tänkte att Janne W kanske var
med i något hörn av videon; jag ser honom inte, men jag tror han uppskattar
sången! Och hr Jolkkonen kanske finner skäl att spetsa öronen något.
  Det här är nästan som en filksång! En science filk song.

Sänd din novell till 11e Fantastiknovelltävlingen senast 1/9, till Ahrvid resp
fantastiknovell@xxxxxxxxxxx - cash prizes!