[SKRIVA] Re: OuUnPo Research Session, Sthlm 4-8 feb

  • From: Ahrvid <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: "skriva@xxxxxxxxxxxxx" <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 4 Feb 2015 11:00:15 +0100

(Det verkade bli en massa skräptecken, så jag provar att posta om. --AE)
Rickard:
made up of artists, curators and researchers who together look at the
boundaries of performance by appropriating and stretching the language
of workshops, seminars and meetings." Alltså postmodernistiskt idiotflum
 av värsta sort. (Och nu finns det närvarande flummare som absolut ska
inbilla sig själva och andra att detta inte aaaalls är idiotflum -- bara
 för att jag konstaterade motsatsen. Töntar.)<<

 Nå, det må mycket väl vara så. Fast jag har alltid varit litet svag för
 udda, experimentell kultur (det är om man skall omvandla det till udda,
 experimentell politik det blir mer knepigt).
  Här är i alla all
programmet (ni kan se det som en Kalenderkomplettering, det finns på
http://vision-forum.blogspot.fr/2015/01/valkomna-till-fugue.html):

ONSDAG 4 FEBRUARI

Artists Adrift

18:00 -20:00
Bonniers Konsthall, Torsgatan 19

En kväll med samtal, performances och ljudkonst.
 Del öppningen av
utställningen CityWalks.
BILJETTER TILL FÖRSÄLJNING VID ENTRÉEN

TORSDAG 5 FEBRUARI

Escapology

20:00 – 22:00
 KTH R1 Experimental Performance Space and Presence Laboratory
Föreläsningar, ljudverk och videovisningar som undersöker subjektivitet och den
inre fugan (gratis).

FREDAG 6 FEBRUARI

Atalanta Regrediens

9.30 – 12:00
Hallwylska Museet, Hamngatan 4

Parallella performativa förelsäningar och visningar av  Elias Arner,
Per Hüttner och Marco Pasi. Eventet är gratis, men begränsat antal
platser BOKNING OBLIGATORISK: susanne.ewerlof@xxxxxxxxx

Arts of Fugue

18:00 – 20:00
Italian Cultural Institute, Gärdesgatan 14

Performativ föreläsning om hjärnforskning och musik av dr. Laszlo
Harmat samt konsert av en av Bachs fugor (gratis). RSVP to
annakarin.bobeck@xxxxxxxxx

LÖRDAG 7 FEBRUARI

Anyway not everyone will read it

17:00 – 18:30
Dansmuseet, Drottninggatan 17

En dansperformance av Jacopo Miliani

Gratis, men begränsat antal platser BOKNING OBLIGATORISK: shop@xxxxxxxxxxxxx

Obsession
 20:00 – 02:00

OUUNParty med live musik och events

Champagne baren/Södra teatern

SÖNDAG 8 FEBRUARI

14.00-17.00 Art and Science: the future dialogue

IASPIS, Maria skolgata 87
Ett
 rundabordssamtal med presentationer av ArtResLab och reflektioner på de
 samarbeten mellan konst och vetenskap som genomförts av OuUnPo inom
ramen för the Fugue. Diskussioner  visioner, frågeställningar och
framtida samarbeten inom konst och vetenskap.

--Ahrvid

Ps. Jag undrar om inte "OuUnPo" anknyter till OuLiPo (förkortning för "verkstad
för potentiell litteratur") som drevs  av Queneau, Perec m fl.

http://elib.se/ebook_detail.asp?id_type=ISBN&id=9186081462 / Läs även AE i nya
E-antologin E-Xtra Vildsint https://bokon.se/ebok/vildsint_jens-stenman /

SKRIVA - sf, fantasy och skr�ck  *  �ldsta svenska skrivarlistan
request@xxxxxxxxxxxxx f�r listkommandon (ex subject: subscribe).