[SKRIVA] Re: Om svenska genrenoveller

  • From: "Lars Johansson" <larsj@xxxxxxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Fri, 10 Dec 2010 11:36:43 +1100

Jovisst - elementärt!
Vad jag inte gillar är en formel som är onödigt tajt och inte får brytas. I
det aktuella fallet, inte KAN brytas, och hindrar utveckling.
Allvarligt talat:
Om du faktiskt tycker om att skriva skräddarsytt, så har reklambranschen
jobb för dig som ger bättre betalt.
Den som kan uttrycka mycket i få ord är bra att ha även om han/hon inte
skickas till festivaler.  Om ditt skrivande är konst, så är reklamtext i
varje fall ett kvalificerat hantverk.
Plus regelbundna och goda inkomster, relativ anställningstrygghet, m.m.
Och det kan ge dig råd att privat ge dig på vad du VERKLIGEN vill göra.
Förresten, i sammanhanget, jag har minnen av hur mycket illustratörer
brukade betalas av veckopressen, och hur lite det blev för den som skrev
texten. Jag hoppas att Arnold fick bra betalt, men i snitt...