[SKRIVA] Om novelltävlingen

  • From: "ahrvid@xxxxxxxxxxxx" <ahrvid@xxxxxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Wed, 4 Jun 2008 16:40:31 +0200 (CEST)

Jag sitter och donar med Fantastiknovelltävlingen. Det har utlovats att på
SKRIVA kommer då och då löpande info om "hur det går".
  Jo, jag kan meddela att juryn torde vara i stort sett komplett. Den består
av undertecknad, författaren Niklas Krog och förläggaren (även författaren)
Cecilia Wennerström. (Jag har ytterligare några juryförfråganskrokar ute, och
tillkommer någon är det möjligt att jag drar mig tillbaka, så det blir tre i
juryn. I så fall lär jag iaf - av praktiskt skäl - ändå ha det styva jobbet med
att gå igenom alla noveller för att få fram de som går till final.)
  I övrigt skickar jag ut infopostningar om tävlingen till mailinglistor,
websidor, div forum (men jag är inte med på så många), förlag, tidningar etc
etc. Nära 150 infomail har hittills gått ut. (Och, jag vet om en del websidor o
dyl som sagt att de plockar med info om tävlingen.) Om det går att nå förra
årets rekord på 83 bidrag får vi se, men det lär bli en hel del. (Mailandet
funkar också litet grand som reklam för SKRIVA, och jag ser att en och annan ny
medlem tillstöter - välkomna i så fall!)
  Nå, vidare med tangentknappandet...