[SKRIVA] Om att läsa SciFi på engelska, tråd 2

  • From: Olof Bjarnason <olof.bjarnason@xxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Tue, 12 May 2009 12:42:39 +0200

Så. Då har jag kollat lite på lokala bibblan vad som finns.

Jag hittar Complete Robot med Asimov. På tal om noveller som bra
"trevande steg" på vägen att kunna läsa godtycklig engelsk
SciFi-roman.

Vad tycker ni om Asimovs robotnoveller? Hur står dom sig jämfört med
stiftelsen (som jag läst större delen av) och uppskattad lagom (inte
överdrivet mycket)?
--
twitter.com/olofb
olofb.wordpress.com