[SKRIVA] Om amerikanska m m skrivarworkshops

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 9 Dec 2010 14:55:38 +0100

Här finns info om div amerikanska skrivarworkshops, eller kurser, som nu tar
emot ansökningar:

http://www.locusmag.com/News/2010/12/writing-workshop-applications-open/

Man kan tycka att det kanske är att ta i att som svensk åka till USA för
sådant. Men om jag inte minns fel var det en nyligen debuterad svensk
författare som för något år sedan var på just Clarions workshop. * Så sådana
saker händer!
Svenska universitet, högskolor och folkhögskolor har också skrivarkurser av
olika slag (dock bara sällan inriktat på sf/fantasy; Gävle högskola hade en
förra året, som undertecknad gick). Kolla resp högskola och folkhögskola om
kurser och ansökningar. Egentligen bör ansökningstiden för nästa termin ha gått
ut, men jag tror att man för kurser som har platser kvar kan anmäla sig sent.

--Ahrvid

* Googlade på saken, och jag skrev om det på SKRIVA i oktober. Karin Tidbeck
hette hon. Se
//www.freelists.org/post/skriva/Svensk-sljer-novell-till-Weird-Tales

Om Ahrvids novellsamling Mord på månen: http://www.zenzat.se/zzfaktasi.html C
Fuglesang: "stor förnöjelse...jättebra historier i mycket sannolik
framtidsmiljö"!