[SKRIVA] Re: Om Stieg Larsson

  • From: Bror Frysman <b.frysman@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 19 Mar 2008 21:30:40 +0100

Då jag kände Stieg väldigt väl och även känner till hans familj vill jag rätta
dej i fråga om din känsla om Stieg och hans familj. De stod varann faktiskt
ganska nära och hade bra kontakt. När personer i Stiegs omgivning skulle till
Umeå ringde Stieg till
familjen och ordnade så att de hämtade personerna på flygfältet, körde dem dit
skulle och ordnade mat och husrum om så behövdes. Att de hade dålig kontakt kan
härmed slutligen dementeras.

> Date: Wed, 19 Mar 2008 15:24:44 +0100> From: ahrvid@xxxxxxxxxxxx> To:
> skriva@xxxxxxxxxxxxx> Subject: [SKRIVA] Om Stieg Larsson> > Här finns en
> intervju med och besök hos succéförfattaren Stieg Larssons > umeåsläkt, i den
> norska tidningen Dagbladet:> >
> http://www.dagbladet.no/kultur/2008/03/19/530142.html> > På
> Sverifandom-listan gav jag en del kommentarer, som jag nedan återger även >
> här:> Men trots att släkten försöker ge intryck av annat, får jag fortfarande
> en > känsla av de faktiskt inte stod Stieg så hemskt nära. Hur medlemmar av
> [...]
Står karriären still? Låt någon annan hitta drömjobbet åt dig!
http://msn.jobbguiden.se/jobseeker/resumes/postresumenew/postresumestart.aspx?sc_cmp2=JS_INT_SEMSN_NLPCV