[SKRIVA] Om Novelltävlingen

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 16 May 2012 03:36:35 +0200

Som synes har jag nu gjort det officiella utlysandet av årets
Fantastiknovelltävling. (Det har hittills hunnit postas på 25 ställen, och fler
blir det.) Men jag glömde en sak - som införts i texten nu och kommer i senare
utlysanden - och det är att SKRIVA sedan en tid tillbaka också finns på
Twitter, med kontonamn @SKRIVA1997 (grundandeåret; "skriva" var upptaget).
  Det har väl inte så stor betydelse nu, men ju mer tävlingen fortskrider kan
det vara intressant för en del att kunna twittra om den och nå tävlingen (genom
mig). På SKRIVA1997-kontot har jag försökt att värva bara svenska eller i andra
hand nordiska Followers, men utlänningar kan inte hindras att haka på iofs.
(Tävlingsnoveller skall vara på svenska, så skall man Twittra bör svenska vara
bäst och då får utlänningar msg de inte kan läsa.) Tillsv har dock kontot
"slökörts" mest för att värva Followers.
  Men sätt igång och skriv nu. (Och jag skall sprida mer info. Värva jury. Osv.)

(skriva-request@xxxxxxxxxxxxx, subj: subscribe) / Om Ahrvids novellsamling Mord
på månen: http://www.zenzat.se/zzfaktasi.html C Fuglesang: "stor
förnöjelse...jättebra historier i mycket sannolik framtidsmiljö"! Nu som
ljudbok: http://elib.se/ebook_detail.asp?id_type=ISBN&id?86081462 / Läs även AE
i nya Vildsint Skymningslandet, årets mest spännande antologi - finns bl a på
SF-Bokhandeln! / YXSKAFTBUD, GE VÅR WCZONMÖ IQ-HJÄLP! (DN NoN 00.02.07)