[SKRIVA] Re: Om FB

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: "skriva@xxxxxxxxxxxxx" <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 5 Mar 2013 14:52:00 +0100

Pia och Rickard:
  Bara en allmän synpunkt om att jag skulle önska att folk kunde ta det litet
lugnare.
  Har i säkert ett par veckor deltagit i en debatt på Kapitel1 om s k näthat,
där min uppfattning är att det till 99.9% blott är verbala blaffor utan realism
och elaka mail skall man slänga i papperskorgen. (Undantagsvis kan det finnas
något mer, men det är rena och sällsynta undantag.) Orkar inte engagera mig mer
i sådant.
  Ang Twitter (som jag uppskattar, i motsats till Fjäsböök) kan sägas att
gränsen på 140 tkn gör att folk tenderar att försöka hinna säga något vitsigt
eller tillspetsat formulerat.

--Ahrvid

Ps. Pia, kan du se något mer om Malmöfandoms aktiviteter på FB? T ex om de
skall ha den kongress de talat om. Deras FB-sida är stängd för den som inte har
FB-konto (något iaf jag har för avsikt att skaffa först när sfäriska objekt av
fruset vatten dyker upp i religiöst utlovade lägre regioner präglade av viss
hetta).

www.zenzat.se/zzfaktasi.html C Fuglesang: "stor förnöjelse...jättebra historier
i mycket sannolik framtidsmiljö"! Nu som ljudbok:
Vildsint Skymningslandet, årets mest spännande antologi - finns bl a på
SF-Bokhandeln! - och nya E-antologin Skottdagen,
http://www.elib.se/ebook_detail.asp?id_type=ISBN&id‘86081454 / YXSKAFTBUD, GE
VÅR WCZONMÖ IQ-HJÄLP! (DN NoN 00.02.07)