[SKRIVA] Re: OT: Re: Climategate 2.0

  • From: Mikke Schirén <mikkeschiren@xxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Sat, 26 Nov 2011 16:58:04 +0100

Ahrvid, jag har full koll på det här. Ingen har medgett att de har
manipulerat eller fuskat.
Jag vet att det finns en hög med liberaler som tycker att det är ett gate,
men det är det inte. Om en oberoende undersökning skulle bevisa att så
skulle vara fallet, så har vi ett. Men en så länge finns inte det.
Undersökningar har gjorts, och de har inte kommit fram till att det finns
något. Bara för att en massa tyckare anser att det finns ett case gör inte
att det blir ett. Det måste till fällande bevis, och sådana saknas. Därför
inget gate.

/mikke

Mikke Schirén
mikkeschiren@xxxxxxxxx