[SKRIVA] Re: OT: Re: Climategate 2.0

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sat, 26 Nov 2011 16:18:02 +0100

From: mikkeschiren@xxxxxxxxx
> Du glömmer att Climategate är en konstruktion
  Du har inte koll, ser jag. Climategate handlar om hittills totalt 7000
interna mail (samt 3000 filer)  från IPCC-forskare, som är *genuina* och där
inblandade själva medger att de manipulerar och fuskar. Det är ingen
"konstruktion" (något påhittat). Att dokumentationen från 1.0 är genuin har
bekräftats, och hittills åtminstone två källor har bekräftat att 2.0 är är
genuin också.

> undersökningar visat att det inte fanns några som helst bevis
> för fusk eller manipulation.
   Dessa påstådda "undersökningar" är parodier, pinsamt soppa-under-mattan där
de anklagade "utreder" sig själva. Ett par exempel:
  * Det brittiska parlamentets "undersökning" bestod av förhör genomförda av
parlamentsledamöter själva (ingen vetenskapligt insatt) under en halv dag där
*enbart* anhängare av AGW-hypotesen framträdde. Samma ledamöter som alltså
suttit och röstat för alla dumma AGW-relaterade propositioner.
  * East Anglia-universitetet "undersöktes" av en Lord Oxburgh,
styrelseordförande för...en stor leverantör i vindkraftsindustrin. Han åkte upp
till East Anglia under en dag (minus uppehåll för flådig lunch)  och pratade
enbart med IPCC-forskarna. Inga oberoende experter, inte ens en oberoende
undersökare. Hans väntat vällvilliga friskrivelse var på fem sidor (troligen i
byråkratiskt stort radavstånd och breda marginaler, dvs 2,5 sida i mer normal
utskrift - litet magert, minst sagt, för ett ärende omfattande tusentals sidor
och hundratals punkter av manipulation och fusk).
  "Whitewash" kallas det.

(skriva-request@xxxxxxxxxxxxx, subj: subscribe) / Om Ahrvids novellsamling Mord
på månen: http://www.zenzat.se/zzfaktasi.html C Fuglesang: "stor
förnöjelse...jättebra historier i mycket sannolik framtidsmiljö"! / Läs AE i
nya Vildsint Skymningslandet, årets mest spännande antologi - finns bl a på
SF-Bokhandeln! / YXSKAFTBUD, GE VÅR WCZONMÖ IQ-HJÄLP! (DN NoN 00.02.07)