[SKRIVA] Re: OT: Re: Climategate 2.0

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 23 Nov 2011 22:06:55 +0100

From: alexander.stamou@xxxxxxxxx
> Låter intressant, men två saker talar emot. Dels är den tio år gammal
> och dels verkar den ha blivit hårt kritiserad både av experter och den
> danska kommittén mot forskningsfusk:
> http://www.dn.se/nyheter/vetenskap/hard-kritik-mot-forskare
  DN:s Karin Bojs skriver bara nojs. DN generellt liksom den mesta gammelmedian
ingår i det här klimatindustriella komplexet. Lomborg har grundligt bemött det
där tramset.

> Tack för tipset i alla fall. Fler förslag? Finns det över huvud taget
> böcker, artiklar, åsikter i miljöfrågan som *inte* blivit totalt
> sågade av någon tung organisation eller expert?
  Då tidsandan är som den är inses lätt att all kritik mot klimathotsreligionen
sågas av självutnämnt "tunga" organisationer och experter. Man får läsa på
själv, tänka och dra slutsatser. Därvid är exempelvis Climategate 1.0 och 2.0
nyttig läsning (man får t ex litet annat perspektiv om något som framförs, t ex
i DN, är sådant IPCC själva erkänner att de inte tror på eller finner svagt).

(skriva-request@xxxxxxxxxxxxx, subj: subscribe) / Om Ahrvids novellsamling Mord
på månen: http://www.zenzat.se/zzfaktasi.html C Fuglesang: "stor
förnöjelse...jättebra historier i mycket sannolik framtidsmiljö"! / Läs AE i
nya Vildsint Skymningslandet, årets mest spännande antologi - finns bl a på
SF-Bokhandeln! / YXSKAFTBUD, GE VÅR WCZONMÖ IQ-HJÄLP! (DN NoN 00.02.07)