[SKRIVA] OT: Advokat?

  • From: Lars Kamél <astronomlars@xxxxxxxx>
  • To: Skriva <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 31 Jan 2012 08:37:51 +0000 (GMT)

Någon som känner till en bra advokat? Jag och min fru har fått en bluffaktura
från oväntat håll: Vår tidigare hyresvärd, Heimstaden. Vi vägrar att betala och
de kommer säkert att ta det till domstol.
Flyttstädfirman lämnade in en nyckel på Heimstadens kontor. Där försvann den.
När personalen där insåg att de inte kunde hitta nyckeln, började de påstå att
de aldrig har fått in den och vill att vi ska betala för låsbytet. Dessutom
påstår de att vi med flit har skadat tapeter i lägenheten, vilket de
naturligtvis inte har några bevis för eftersom vi inte har gjort det. Med de
hyror Heimstaden tar ut så har de råd att stå för normalt underhåll, men
tydligen inte. Hitta på brottsmisstankar för att kunna kräva skadestånd gör de
i stället. Heimstaden är ingen seriös hyresvärd. Bland annat är värmen i huset
avstängd, så varje vinter frös vi.
Inte ens efter att vi har flyttat ska vi slippa dem, tydligen.
MVH,
Lars