[SKRIVA] Re: Nytt marsansikte!

  • From: Olof Bjarnason <olof.bjarnason@xxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Sat, 23 Jan 2010 16:51:46 +0100

Inte för jag vill påbörja diskussionen igen men jag tyckte det var
lite lustigt att Donald Knuth skrev så här i ett stycke som jag läste
av en slump idag:

"I am told that the courts are trying to make a distinction between
mathematical algorithms and nonmathematical algorithms.  To a computer
scientist, this makes no sense, because every algorithm is as mathematical
as anything could be.  An algorithm is an abstract concept unrelated to
physical laws of the universe."

Observera sista raden, som känns lite lik våran diskussion Ahrvid! :)

http://www.pluto.it/files/meeting1999/atti/no-patents/brevetti/docs/knuth_letter_en.html

--
http://olofb.wordpress.com