[SKRIVA] Nytt elektroniskt DAST-nr

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 8 Jun 2009 16:18:20 +0200

Fick nedanstående i inboxen:

"Nu har vi petat ihop ett "nummer" igen. Det som tillkommit på slutet är ett
par artiklar, ledare, krönika och novell. Som förut fyller vi på recensioner
och nyhetsnotiser efter hand.Välkomna med egna texter, förslag och
synpunkter.Leif-Rune Strandellred DAST www.dast.nu "

Som alla vet har pappersupplagan av det eminenta DAST Magazine lagts ned. Men
man har hela tiden haft som ambition att göra något med hemsidan, och den
elektroniska upplagan. Och det gör man tydligen. Kan vara värt att kolla in.
  (Min allmänna inställning är dock att även om jag är för Internet,
elektroniska prylar, osv - är fortfarande pappersupplagor av saker "sexigare".
Som författare tycker man alltid att det är mycket roligare att komma med i en
papperstidning! Anledningen kan ju vara att medan antalet papperstidningar kan
räknas i X antal 1000, finns det X antal *miljoner* hemsidor, blogar m m. Så
papperspublicering är mer exklusivt.)

IQ-HJÄLP! (DN NoN 00.02.07) Sänd bidrag till Fantastiknovelltävlingen 2010
(1000 kr i förstapris) senast 31/8 till fantastiknovell@xxxxxxxxxxx och
ahrvid@xxxxxxxxxxx .
Show them the way! Add maps and directions to your party invites.
http://www.microsoft.com/windows/windowslive/products/events.aspx-----