[SKRIVA] Re: Ny sci-fi bok

  • From: Ahrvid <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: "skriva@xxxxxxxxxxxxx" <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 20 Jan 2015 21:39:05 +0100

Linda G:> Har en sci-fi bok ute på google play. Fyra olika noveller i olika
stil och
> miljö. Följ linken nedan så kan ni läsa en mer detaljerad beskrivning:
>
> https://play.google.com/store/books/details/Linda_Six_The_Hair_of_Cathrine_Byrne?id=NFobBQAAQBAJ
Tack för infon! (Och välkommen till listan. Jag tror inte jag sett dig här
tidigare.)
  Gick till länken, och infon kan kompletteras med att Google Play tycks vilja
ha ca 42 kr för boken. (Kan du säga hur mycket av det du får? INTE för att jag
missunnar dig den troligen blygsamma slanten.)
  Omslaget tyckte jag såg väldigt fint och suggestivt ut!

--Ahrvid

Ps. En sidokommentar: som vanligt vill jag avråda från att tala om "sci-fi".
Science fiction bör, inte minst vad gäller litteratur, förkortas "sf".
(Aversionen mot "sci-fi" kommer ur en debatt som startade för 4-5 decennier
sedan! Bl a Asimov och Harlan Ellison har starkt uttalat sig mot att kalla sf
för "sci-fi", som förknippas med Star Trek, TV-serier, spel och inte
litteratur.)

E-antologin E-Xtra Vildsint https://bokon.se/ebok/vildsint_jens-stenman /