[SKRIVA] Ny idé: Kaffe och litet sf

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 17 Nov 2010 01:27:04 +0100

En ny idé för att göra PR för en bok, som jag inte sett tidigare: går man till
amerikanska Starbucks-kedjan kan man melan 23/11 och 7/12 läsa Greg Bears nya
roman Hull Zero Three, via trådlöst nät och sitt bärbara device:

http://io9.com/5691705/read-greg-bears-new-generation-ship-epic-for-free-at-starbucks

Boken är nysläppt, och det hela är förstås ett smart sätt att göra PR för den.
"Kan jag få en kopp decaff kanelkaffe med extra grädde, tack. Och så litet
science fiction..."
Antagligen blir boken litet piratspridd nu, men sådant brukar ju öka intresset
och försäljningen.

Om Ahrvids novellsamling Mord på månen: http://www.zenzat.se/zzfaktasi.html C
Fuglesang: "stor förnöjelse...jättebra historier i mycket sannolik
framtidsmiljö"!                                          -----