[SKRIVA] Re: Ny bok: Främmande folk och förtrollade skogar

  • From: tora.greve@xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 12 Sep 2013 10:24:38 +0200

Bra att han lägger energin på positiva saker.

Tora.

2013-09-11
16:06 skrev pia lindestrand:

> Äntligen!
> Låter som en spännande och
intressant bok! En mycket välkommen nyhet!
> Skicka gärna ett
recensionsexemplar till mig :)
> /pia

13:13:02 +0200 Subject: [SKRIVA] Ny bok: Främmande folk och förtrollade
skogar From: rickard.berghorn@xxxxxxxxx To: skriva@xxxxxxxxxxxxx Vissa
personer (alltför många på denna lista) kommer att fortsätta tjura och
tiga eftersom man hoppades att allt jag gjort skulle bli ogjort bara man
låtsades att det aldrig har funnits. Men Aleph Bokförlag håller helt
enkelt på att återstarta, och i helgen skickade jag en ny bok till
tryckeriet: "Främmande folk och förtrollade skogar" --
www.alephbok.com/bocker/ [1] Den kommer att börja säljas på allvar i
december, men kan beställas redan i dagarna från Amazon.com, dock lite
dyrare och lite mer omständligt. Bidragsgivare får sina friex så snart
upplagan kommit från tryckeriet. Detta är en omarbetning och utökning av
Alephs gamla antologi "Det vita folket" (2002), där ungefär hälften av
textmassan är helt ny. Ett nytt omslag av Nicolas Krizan finns där
också. Min plan var egentligen att bara göra nytryck av Alephs gamla
böcker, men riktigt så blir det inte. Det mesta blir nytryck, men då och
då kommer helt nya publikationer. Det är roligt att göra böcker, även om
man får en jävla massa skit för det från avundsjuka skitsnackare, som
dessutom fått för sig att det är en dödssynd att göra det självklara:
d.v.s. säga ifrån. Och eftersom ni fixat till den situation vi har så
får ni leva med den -- ja, jag puttrar på med min surmage och
surgubbighet. Så det så. -- Rickard ----- SKRIVA - sf, fantasy och
skräck * Äldsta svenska skrivarlistan grundad 1997 * Info
http://www.skriva.bravewriting.com [2] eller skriva-

> SKRIVA - sf, fantasy och skräck * Äldsta svenska skrivarlistan

grundad 1997 * Info http://www.skriva.bravewriting.com [2] eller skriva-

Links:
------
[1] http://www.alephbok.com/bocker/