[SKRIVA] Ny Teknik Historia

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 29 Jun 2010 12:27:28 +0200

Nyhetstidningen Ny Teknik (som faktiskt är ganska bra!) skall eventuellt i höst
starta en tidning om teknikhistoria, kallad Ny Teknik Historia. Man har gjort
ett "premiärnummer" som dock bara finns som webtidning. Man kan få access till
det om man fyller i ett formulär här:

http://www.nyteknik.se/incoming/article2438079.ece

Det utmålas i texten sdom att man "får det första numret gratis", men det är
alltså ingen papperstidning man får. Man får en länk til webtidningen. Beslut
om man skall satsa på en papperstidning kommer till hösten.
  Jag har läst webtidningen, och tycker att den ser litet tunn ut. Det mesta av
artiklarna är sådant som redan täckts i modertidningen Ny Teknik. Det är inte
så mycket sensationer (nu kan jag iofs ämnet teknikhistoria, och det krävs
kanske mer för att upphetsa mig).
  Annars vore det en utmärkt idé att starta en riktigt tidning om
teknikhistoria!

Sänd din novell till 11e Fantastiknovelltävlingen senast 1/9, till Ahrvid resp
fantastiknovell@xxxxxxxxxxx - cash prizes!

Klicka här!
http://new.windowslivemobile.msn.com/SE-SE/windows-live-hotmail/default.aspx-----