[SKRIVA] Nättrollet Rippe

  • From: Aleph <info@xxxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 02 Apr 2015 16:59:02 +0200

Vem döljer sig bakom pseudonymen Rippe? Genom en googling i listarkivet finner
man snabbt att detta nättroll inte gjort något annat på listan än att kasta
blajor först på Ahrvid (exempel:
https://www.freelists.org/post/skriva/Viktigt-upprop-till-SKRIVAs-medlemmar,1)
och därefter på mig. Det enda övriga han gjort har bestått i att kalla alla som
kritiserar Rysslands annektering av Ukraina för skitsnackande krigshetsare:

"Lägg ned med skitsnacket och kritisera de som släppte in fascister i
parlamentet trots överenskommelse om nyval!!! Sluta gapa ut krigspropaganda och
tänk till en endaste gång om så bara för fem minuter."
https://www.freelists.org/post/skriva/SKRIVA-Vstmakterna-utskrattade-av-ryssarna

Jag undrar verkligen om det inte var "Rippe" som stod bakom det förfalskade
mail i Ahrvids namn som skickades till listan 20/10 2012:
//www.freelists.org/post/skriva/Viktigt-upprop-till-SKRIVAs-medlemmar

Helt enkelt eftersom pseudonymen "Rippe" postade sitt första inlägg på listan
som svar till detta tramsupprop.

/ Rickard

IDÉ, VETENSKAP & SKÖNLITTERATUR
Timaios Press -- www.timaiospress.com
Aleph Bokförlag -- www.alephbok.com

-----
SKRIVA - sf, fantasy och skr�ck * �ldsta svenska skrivarlistan
request@xxxxxxxxxxxxx f�r listkommandon (ex subject: subscribe).