[SKRIVA] Re: Novellävling: tema jag-form

  • From: gittans@xxxxxxxxxxx
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Wed, 08 Oct 2008 16:49:49 +0200

On Tue, 7 Oct 2008 17:26:53 +0200 (CEST), "ahrvid@xxxxxxxxxxxx"
<ahrvid@xxxxxxxxxxxx> said:
> OK, vi provar en novelltävling med vinnaren utsedd via allmän omröstning;
> jag
> blir rösträknare (en sådan får själv skriva bidrag till tävlingen) och
> som
> sådan beslutar jag att ämnet blir:
>
>   Jag-form

Nå. Jag får försöka komma till skott med en novell. Men "jag-form" är
det svårt att skriva draknoveller om (drakar kan inte gärna ha inre
monologer). Kanske från någon utomstående som har med drakar att göra.

Eller så får jag skriva en helt annan sorts novell. Hemska tanke!
/  Birgitta Svensson  :
/ gittans@xxxxxxxxxxx :

--
http://www.fastmail.fm - Choose from over 50 domains or use your own