[SKRIVA] Novelltävling tema twist-ends - STARTAR NU!

  • From: "ahrvid@xxxxxxxxxxxx" <ahrvid@xxxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sat, 6 Sep 2008 16:12:45 +0200 (CEST)

Från: jonas.akerlind@xxxxxxxxxxxx
>Kul tävling - och bra träning. Jag ska försöka.
  Låter bra! Och av skäl jag skall ange, är det bäst att starta tävlingen NU
på stubben (fler frivilliga till juryn behövs!). Jag återger tävlingsreglerna
nedan.
  Första pris är som sagt en biljett till den nya svenska skräckfilmen
"Vampyrer".
  Men det kan ju uppstå tveksamhet hur pass länge den filmen går, och alltså
priset är giltigt. Därför är det bäst att köra igång tävlingen meddetsamma så
att priset kan utnyttjas (och därför också en kort tävlingstid - en vecka; nu
är dok som tur är många twist-end-noveller korta och bör inte ta lång tid att
skriva).
  Jag såg recensionerna av "Vampyrer". Sammanfattande betyg låter ungefär
"knappt godkänt", så man kan ana att filmen inte går i alltför många veckor
(den kan iofs senare gå en ny rond till landsortsbiografer).

Och här var tävlingsreglerna (OBS! att deadline är ändrad.)

 * Deadline fredag 12 september